Veletrh pracovních příležitostí 2024
Veletrh pracovních příležitostí 2024 překonal rekordní počet návštěvníků Další ročník Veletrhu pracovních příležitostí ...
Pokračovat ve čteníV příštím roce už bude muset vydávat účtenky dalších tři sta tisíc podnikatelů
Další vlna EET dopadne na podnikatele v dopravě, zemědělství, na lékaře, právníky, architekty, ale hlavně na řemeslníky a provozovatele výrobní činnosti. Elektronicky evidovat tržby budou muset i stánkaři a další provozovatelé stravovacích zařízení, kteří například prodávají nápoje do kelímku.
Od května příštího roku také ovšem budou moci někteří podnikatelé evidovat tržby offline a nikoli přes EET. Malí podnikatelé budou moci EET evidovat offline pomocí vystavování účtenek z bloku, které si budou moci vyzvednout na finančním úřadě. Jedná se o zvláštní tiskopis, který vydává Ministerstvo financí ČR. V praxi to bude fungovat tak, že na konci pracovní doby podnikatel zaeviduje do speciálního formuláře data o výši tržeb a počtu vydaných a stornovaných účtenek. Za každé kalendářní čtvrtletí pak bude muset podnikatel poslat na finanční úřad oznámení o tržbách evidovaných ve zvláštním režimu, a to do 20 dnů od konce tohoto kalendářního čtvrtletí.
Offline režim budou moci využít:
Podnikatelé, kteří chtějí využít offline režim, nesmí být plátci DPH a nesmí zaměstnávat více než 2 pracovníky.
Poplatník bude muset na účtence ve zvláštním režimu uvádět:
Účtenka bude obsahovat i nepovinné údaje, které může poplatník vyplnit na základě vlastního uvážení
Zdroj: INTEGRACENTRUM.CZ